FACEBOOK ZIŅU PLŪSMA
Facebook jaunā paskaidrojošā video pastāsta, kā darbojas ziņu plūsmas algoritmi, kas ne vienam vien sagādā galvassāpes.
Algoritmu veido četri elementi:
Ziņu kopums – tas ir sākuma punkts ar visām ziņām, kuras Tu, iespējams, katru dienu varētu redzēt savā laika joslā. Šīs ziņas ir balstītas uz lapām un cilvēkiem, kuriem seko, kā arī uz saturu, ar kuru viņi ir dalījušies vai kā citādi mijiedarbojušies, kā arī uz grupām, kurās esi pietecies kā dalībnieks, un uz reklāmas saturu, kuru mērķauditorijā ietilpsti.
Signāli – pēc tam algoritms izmanto dažādus signālus, lai noteiktu katra ziņojuma atbilstību Tavām interesēm. Tas pamatojas uz to, kā Tu esi saistīts ar konkrēto lapu vai cilvēku, tostarp uz to, kā iepriekš esi mijiedarbojies ar viņu saturu. Algoritms arī nosaka, vai tas ir fotoattēls, videoklips vai saite uz kādu citu lapu (piemēram, ja skatāties vairāk video, tad vairāk tiks rādīts video saturs).
Prognozes – balstoties uz šiem faktoriem, algoritms izsaka prognozes par Tavu iespējamo mijiedarbību ar katru jauno ziņu, cenšoties izcelt personiski visatbilstošāko saturu.
Rezultāts – visbeidzot, ņemot vērā visus iepriekš minētos faktorus, algoritms novērtē to saturu un atbilstību. Jo augstāks atbilstības rādītājs, jo lielāka iespēja, ka ziņa parādīsies Tavā Facebook ziņu plūsmas augšdaļā.
Facebook arī atzīmē, ka lietotāji var personīgi pielāgot savu ziņu plūsmu, izmantojot tādus rīkus kā “Favorites”, lai atlasītu 30 cilvēkus un lapas, kuru saturu vēlies redzēt visvairāk. Tāpat vari arī kārtot ziņu plūsmu hronoloģiskā secībā, izmantojot "Most Recent", lai neko nepalaistu garām. Katru reizi, kad iziesi no ziņu plūsmas, Tev no jauna būs jāizvēlas "Most Recent".
Ja Tev ir jautājumi par komunikācijas un reklāmas iespējām sociālajos medijos, sazinies ar mums, aizpildot saziņas formu vai rakstot uz info [at] ciekursmedia.lv.