ALGORITMS NAV IEMESLS, KĀPĒC TEV IR SLIKTI REZULTĀTI

15.06.2022.

Viens no iemesliem, kāpēc daudzi mārketinga speciālisti neredz labus rezultātus no sociālo mediju administrēšanas ir tas, ka viņi pārāk daudz koncentrējas uz algoritmu. Ja publicētais saturs nenes rezultātus, viņi vaino algoritmu. Viņi meklē ātrus un vienkāršus risinājumus, kas varētu veicināt sekotāju iesaisti. Vai arī domā, ka mums visiem būtu jāveido viens noteikts satura formāts, kas algoritmam patīk vislabāk.

Nē!

Tā nav algoritma vaina. Tavs saturs ir vainīgs

Apskatīsim, kā darbojas algoritms. Sākumā tas parāda tavu saturu nelielai auditorijas daļai. Tā mērķis ir pārbaudīt, vai tas ir pietiekami vērtīgs, lai cilvēki paliktu esošajā platformā. Ja auditorijai saturs patiks un tā iesaistīsies, tad algoritms to uzskatīs par pietiekami vērtīgu, lai to parādītu citiem.

Sociālo mediju platformas ir uzņēmumi, kuri arī vēlas nopelnīt. Turot mūs tajās, viņi var pelnīt naudu no reklāmām. Tāpēc ir tik svarīgi, lai saturs, ko publicē, liktu auditorijai vēlēties ilgāk uzturēties šajā platformā.

Tomēr, ja auditorijai tavs saturs nepatīk pietiekami, lai ar to iesaistītos, tas norāda algoritmam, ka saturs nav vērtīgs. Un tāpēc, visticamāk, cilvēki nevēlēsies uzkavēties sociālo mediju platformā. Tava auditorija saka algoritmam, ka tavs publicētais saturs nav labs.

Tavs uzdevums ir publicēt tādu saturu, lai pirmajiem cilvēkiem, kuri to redzēs, tas patiktu pietiekami, lai viņi “laikotu” vai komentētu saturu. Ja cilvēkiem patīk tavs saturs, tas patīk arī algoritmam.

Labākie speciālisti neņem vērā algoritmu

Pajautājiet jebkuram veiksmīgam mārketinga speciālistam, kāds ir viņa noslēpums, un viņi visi teiks, ka tas ir atkarīgs no viņu auditorijas.

Bet nepietiek tikai ar saprašanu, kas ir šī auditorija, kas tai patīk vai nepatīk. Tai ir jābūt dziļai izpratnei, kā auditorija izmanto sociālos medijus. Ko viņi domā, jūt un dara. Un kā likt viņiem rīkoties.

Pieredzējuši speciālisti nevainos algoritmu, ja būs slikti rezultāti. Tā vietā viņi analizēs datus un mēģinās saprast, kāpēc auditorija neveica vēlamo darbību, un nākamajā reizē saturu uzlabos un pielāgos, lai iegūtu labākus rezultātus.

Mudini auditoriju parādīt saturu lielākam skaitam cilvēku

Pirmais solis uz panākumiem sociālajos medijos ir koncentrēties uz reakciju, kādu vēlaties saņemt no savas auditorijas, kad tā redz tavu saturu. Ja vēlies, lai cilvēki komentē, sniedz viņiem iemeslu to darīt. Ja vēlies, lai cilvēki ziņu saglabātu, pārliecinies, vai viņiem ir iemesls to darīt un vēlreiz to pārlūkot. Lai kāds būtu reakcijas mērķis, pārliecinies, vai saturs ir izveidots tā sasniegšanai.

Diemžēl lielākā daļa cilvēku nerada saturu, paturot prātā savu reakcijas mērķi. Un tad sūdzas, ka nav saņēmuši vēlamos rezultātus. Neskatoties uz to, ka iepriekš netika uzstādīts nekāds mērķis.

Protams, vieglāk ir vainot algoritmu, nevis sevi. Ja radīsi saturu, paturot prātā savu mērķi, tad auditorija iesaistīsies bez liekas domāšanas.

Panākumus sociālajos medijos nodrošina tavas auditorijas psiholoģijas izprašana. Tāpēc nākamreiz, kas publicētais saturs nesniegs vēlamos rezultātus, padomā, kāpēc tā un ko tu vari darīt lietas labā.

Ja Tevi interesē reklāmas iespējas sociālajos medijos, sazinies ar mums, aizpildot saziņas formu vai rakstot uz info [at] ciekursmedia.lv.