KĀ VEIDOT ZĪMOLA KOMUNIKĀCIJU SOCIĀLAJOS MEDIJOS 2023. GADĀ
03.04.2023.
Ja vēlies sociālo mediju izaugsmi padarīt pēc iespējas sarežģītāku, tad dari šīs lietas:
sāc veidot zīmola sociālo mediju kontu no nulles jebkurā platformā;
veido to bezpersonisku, nevienam nevajadzētu zināt, kas aiz tā stāv;
sāc publicēt saturu un ceri, ka cilvēkus tas interesēs.
Vai tas var nostrādāt? Protams! Bet tas ir tāpat kā, piemēram, ja cilvēks, kurš nekad dzīvē nav sportojis, aizietu uz sporta zāli un vairākas stundas veiktu vissarežģītākos vingrinājumus. Iespējams tas ir, bet būs ļoti grūti.
Kāpēc jauna zīmola sociālo mediju konts nav labākais risinājums?
Tāpēc, ka tam nav nekāda zīmola atpazīstamība.
Cilvēki šo zīmolu nezina tā, kā zina, piemēram, McDonald’s, Drogas vai Rimi. Šie zīmoli sociālajos medijos darbojas jau GADIEM. Un viņiem noteikti ir arī gana liels mārketinga budžets, lai visa Latvija uzzinātu par viņu eksistenci. Tavs 4 mēnešus jaunais zīmols vēl nav ticis tik tālu.
Sociālo mediju kontu administrēšana ir ļoti izaicinošs darbs, neatkarīgi no tā, vai zīmols jau ir zināms gadiem vai arī tas ir pavisam jauns. Jāatzīst, ka jau zināmu zīmolu sociālo mediju komunikācijai līdzi nāk arī milzu atbildība, ko ne kurš katrs vēlas uzņemties.
Bet jaunu zīmolu galvenais izaicinājums ir tas, ka neviens par tiem nezina un nevienam tie nerūp.
Tas ir viens no diviem galvenajiem iemesliem, kāpēc jauniem zīmoliem sākums sociālajos medijos var būt grūts un garš ceļš. Otrs iemesls ir saistīts ar sociālo mediju lietotāju uzvedību. Cilvēki neapmeklē sociālos medijus, lai uzzinātu, ko viņu mīļākie zīmoli dara. Arī manis iepriekš nosaukto zīmolu sekotāji nesēž socos, lai saņemtu jaunāko informāciju par uzņēmumu.
Cilvēki, tajā skaitā tavi potenciālie klienti, sociālos medijus izmanto, lai:
redzētu, ko dara ģimene un draugi;
patērētu interesantu saturu;
tiktu izklaidēti.
Viņi neizmanto Facebook un citas platformas, lai meklētu jaunāko 2500 vārdu blogu, ko publicējis kāds uzņēmums, un neklikšķina uz tā, lai uzreiz dotos prom no Facebook. Jaunam zīmolam nav tāda atpazīstamība, lai cilvēki apturētu skrollēšanu, ieraugot tā saturu. Pat, ja būtu, cilvēki vēl joprojām neizmanto sociālos medijus, lai sekotu zīmoliem.
Bet labā ziņa ir tā, ka tam ir risinājums!
Lūk, ko mēs iesakām darīt (un ko paši darām saviem klientiem)
Vispirms jāizveido zīmola radītāja sociālo mediju profils. Kāpēc? Tāpēc, ka cilvēki seko cilvēkiem.
Aizej uz savu profilu un apskaties, kādiem uzņēmumiem tu seko. Tagad pajautā sev, kāpēc tu seko šiem uzņēmumiem. Ļoti iespējams, ka tava atbilde būs – viņi mēdz rīkot konkursus. Bet cik daudz ir tādu, kuriem seko, jo tev tiešām interesē un patīk viņu publicētais saturs?
Zīmola pārstāvis ir reāls cilvēks, kuram sekot. Papildus tas sniedz auditorijai kādu, par kuru fanot, par kura veiksmēm priecāties. Cilvēkiem patīk “parastā mirstīgā” stāsti. Ja sāksi dokumentēt savu stāstu, kā publiski veido savu produktu vai zīmolu, kā saskaries ar grūtībām un kā sasniedz lielākas un mazākas uzvaras, potenciālie klienti sāks sekot līdzi šiem stāstiem.
Vai tas nozīmē, ka zīmolu sociālo mediju konti vairs nav vajadzīgi? Nē, tie ir vajadzīgi. Tu veido savu zīmolu, nevis centies būt influenceris. Un laika gaitā tavam zīmolam ir jāspēj pastāvēt arī bez tevis. Bet sākumā zīmola pārstāvja sociālo mediju profils ir vajadzīgāks un noderīgāks nekā paša zīmola konts. Sākums var būt arī vairāki gadi. Un tas ir pilnīgi normāli!
Bet tiklīdz zīmola pārstāvja konts sāks gūt reālu atdevi, vajadzētu pamazām sākt pārvirzīt sekotājus uz zīmola kontu. Personīgā sociālo mediju konta veiksme var veicināt izaugsmi zīmola kontam. Un zīmola sociālo mediju konts ir nepieciešams, lai nošķirtu sevi no biznesa panākumiem.
Tavi nākamie soļi
Izvēlies vienu līdz divas sociālo mediju platformas, kurās vēlies darboties (un kurās ir tavi potenciālie klienti). Vispār pašā sākumā iesakām izvēlēties tikai vienu platformu, bet, ņemot vērā esošo platformu neskaidro nākotni, labāk tomēr ir diversificēt. Bet lielāko daļu enerģijas velti tikai vienai.
B2B --> Twitter, LinkedIn, varbūt arī Facebook
B2C --> Instagram, TikTok, Youtube, varbūt arī Facebook
Ja esi zīmola radītājs, vadītājs, īpašnieks, vari sākt pats radīt saturu un publicēt to. Ja tam nav ne laika, ne vēlēšanās, atrodi kādu frīlanceri, kurš to darīs tavā vietā.
Ja plāno darboties uz video orientētās platformās, sāc ar ko pavisam vienkāršu, lai ātri neizdegtu, veidojot saturu. Piemēram, sāc ar parastu video, kurā pastāsti par sevi. Ar laiku kļūsi drošāks un varēsi mēģināt ko sarežģītāku.
Ja tev ir ierobežots laiks, bet ir brīvi līdzekļi, sameklē kādu, kas to visu paveiks tavā vietā. Tādā veidā neizdegsi, raujoties uz visām pusēm, un nodrošināsi kvalitatīvu saturu.
Mūsuprāt, investēšana savā personīgajā sociālo mediju kontā (ja esi uzņēmējs), varētu būt viens no labākajiem 2023. gada lēmumiem. Tas padara zīmola atpazīstamību vienkāršāku un ātrāku.
Lai izdodas! :)
B2B - business to business
B2C - business to customer