4 SATURA VEIDI IESAISTES VEICINĀŠANAI

16.05.2022.

Pilnīgi visiem saviem klientiem iesakām atvēlēt budžetu maksas reklāmām sociālajos medijos, tomēr ne rezi vien esam strādājuši ar uzņēmumeim, kuriem nav nekāda reklāmas budžeta. Lai gan maksas reklāmas ir ļoti nepieciešamas, tomēr ir iespējams gūt labus panākumus arī bez tām. Stratēģijas veidošana, pamatojoties uz pierādījumiem balstītu saturu, kas atbilst konkrētajai auditorijai, ir veiksmes atslēga. Lasi tālāk un uzzini 4 organiskus satura veidus, kas var veiksmīgi strādāt un nest rezultātus.

1. Saturs, kas savieno uzņēmuma kultūru ar pašreizējo brīdi

Šāda veida satura skaistums ir tas, ka šo momentu nevar mākslīgi radīt, tas ir pilnīgi organisks. Tas notiek tad, kad zīmols vai organizācija dabiski kļūst par daļu no pašreizējās diskusijas vai populārās kultūras. Labākais, ko mēs, sociālo mediju administratori, varam darīt, ir atpazīt šo brīdi un ātri rīkoties, lai to izmantotu.

Labs piemērs ir Masačūsetas Tehnoloģiju institūta tvīts. Simpsonu sērijā Milhauzs saderēja, ka Nobela prēmiju ekonomikā iegūs profesors Bengts Holmstrēms (Bengt Holmström) (vārds pa labi no apvilktā vārda). Un, kad pēc vairākiem gadiem viņš patiešām iegua balvu, Masačūsetas Tehnoloģiju institūts šo situāciju izmantoja un publicēja attēlu no Simpsonu epizodes ar prognozēm.

Šāds saturs var būt pavisam vienkāršs. Galvenais, lai tas ir publicēts īstajā laikā un vietā. Tāpēc ir ir jāizveido tāds darba process, lai ir iespējams ātri reaģēt šādās situācijās. Ja ir jāveic garšs apstiprināšanas process, tad ir ļoti viegli nokavēt šo brīdi.

2. Saturs, kas atspoguļo kopienas pulcēšanās punktu

Pēc seriāla “Sekss un pilsēta” sezonas noslēguma Sāra Džesika Pārkere kādā intervijā teica, ka seriālam bija piektā zvaigzne pati Ņujorka. Tā vienmēr bija fonā.

Katram zīmolam vai organizācijai ir kaut kas, kas vienmēr ir fonā, un tas ir kaut kas, ar ko sabiedrība jūtas saistīta un ap ko tā pulcēsies. Parasti tajā ir kāds nostalģisks elements. Tā varētu būt ēka, figūriņa, talismans, logotips. Tas ir lielisks veids, kā ietvert lietotāju veidotu saturu. Ir arī ieteicams savā darba grafikā vienkārši atlicināt laiku, lai regulāri apmeklētu šo vietu (ja tā ir fiziska vieta).

Kā piemēru varam paņemt Latvijas Universitātes publicēto bildi. Mēs gan nezinām, vai bildei nebija uzlikta reklāma, tomēr tā labi attēlo šo ideju. Tas ir viņu populārākais posts maijā.

3. Nenoslīpēts video vai attēls

Visdrīzāk, ka lielākā daļa no mums ir guvuši panākumus ar nefiltrētiem, nestilizētiem fotoattēliem. Taču nedrīkst aizmirst arī neplānotu, neapstrādātu lietotāju vai uzņēmuma darbinieku radītu video spēku. Reizēm šķiet jo nejaušāks un autentiskāks, jo labāk.

Piemēram, šis Tehniskā Dienesta video, lai gan ar salīdzinoši mazu "like" skaitu, ir skatīts 2,7 tūkstošus reižu.

Savukārt šī paša uzņēmuma bilde zāles pļaušana pirms Ziemassvētkiem ir saņēmusi 124 "like" un cilvēki ar to ir dalījušies 148 reizes. Starp citu, šī bilde labi iederas arī pie pirmā punkta.

Ne video, ne bilde nav profesionāli, augstas kvalitātes materiāli. Uzreiz nenoraksti sekotāju vai darbinieku uzņemtus attēlus vai video tāpēc, ka tie ir pārāk īsi vai nekvalitatīvi, vai nav "profesionāli".

4. Saturs, kas atbilst uzņēmuma vai organizācijas kopienas humora izjūtai


Ir daudz iespēju izmantot savas kopienas humora izjūtu savā sociālajā saturā. Mūsuprāt, kopīgi smejoties, sekotāju vidū rodas sajūta, ka "viņi mani saprot".

Humors ir spēcīgs saziņas līdzeklis, kas saved kopā cilvēkus. Ja cilvēki atklās tavu uzņēmumu vai organizāciju, izmantojot saturu, kas sakrīt ar tavas kopienas humora izjūtu, iespējams, viņi sajutīs ciešu saikni ar uzņēmuma vai organizācijas kultūru.

Eksperimentē un atrodi sava uzņēmuma veiksmes atslēgu!

Kā sociālo mediju administratori mēs varam būt patiesi radoši, parādīt savu nenoslīpēto pusi un izklaidēties. Rezumējot, izmanto brīžus, kad pašreizējās diskusijas krustojas ar tavu zīmolu vai organizāciju. Pietiekami bieži parādi savas kopienas pulcēšanās vietu! Nenovērtē par zemu sekotāju vai darbinieku radīto video un attēlu spēku! Un atceries, ka smiekli saliedē kopienu.

Ja Tevi interesē reklāmas iespējas sociālajos medijos, sazinies ar mums, aizpildot saziņas formu vai rakstot uz info [at] ciekursmedia.lv.